Zandmonsters in the middle of nowhere.. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu Zandmonsters in the middle of nowhere.. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu

Zandmonsters in the middle of nowhere..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 Januari 2009 | Peru, Arequipa

Eindelijk was het dan zover!! Mijn reis door Peru ging beginnen. Wat dus absoluut niet op de planning stond want ik kwam hier om 4 maanden in Cusco te blijven. De planning was dat ik woensdagnacht met de nacht bus naar Nazca zou gaan om daar snel mijn spullen in het hostel te dumpen. Het hostel dat ik in mijn beste Spaans had geboekt en waar ze nog even dachten dat Marleen en ik getrouwd waren... Daarna zou ik snel een andere bus pakken om Sanne en Marleen in Ica te ontmoeten!!! Maar Peru zou Peru niet zijn als het een keertje wél smooth zou verlopen. Dus alles liep weer totaal anders....

Tot Nazca verliep alles eigenlijk goed. Ik had in de nachtbus een heerlijk nacht gehad naast een dikke peruaanse man die vond dat hij zelf niet genoeg ruimte had dus gezellig bij mij op schoot kwam zitten en daarbij niet van stilte hield en ´s nachts dus keihard (maar dan ook echt keihard) als een leeglopend bad snurkte! Heerlijk! In Nazca aangekomen dumpte ik snel mijn spullen in mijn hostel en rende weer terug naar de busstationnen en daar begon het onheil.... Er gingen geen bussen naar Ica die dag!! Er was iets aan de weg en niets mocht er door. En ze vertelde mij doodleuk dat er gewoon geen andere opties waren. Alles was of te gevaarlijk of gewoon überhaupt niet mogelijk. Toen heb ik de hele straat doorgerend en overal gevraagd of er niet iets mogelijk was... maar niets. Het vervelende was dat ik in een cafetje had afgesproken met Marleen en Sanne en ze beide geen telefoon hadden. Dus zij zaten te wachten op mij terwijl ik niet ging komen en tegen de tijd dat ze mij gingen missen zou het 5 uur later zijn. Chill! Gelukkig met dank aan de lonely planet heb ik na twee keer het cafetje te hebben gebeld ze te pakken gekregen en konden zij mij bellen (zij hadden mijn nummer wel). Aan het eind van de dag was dan eindelijk de ontmoeting in Nazca!! Een goed begin is het halve werk zeggen we altijd maar...

Volgende dag een druk programma. Vroeg op om met een piepklein drie persoons vliegtuigje over de Nazca Lines te vliegen (google maar wat het zijn). Sowieso het vliegtuigje was al een hele belevenis op zich!! Het was een vlucht van 35 minuten en behalve dat Marleen en ik en lichtelijk misselijk van werden was het super super super gaaf! We hebben in ieder geval alle Nazca figuren gevonden (ik vrees niet allemaal op de foto gekregen).
Daarna snel weer terug om op onze Sandboardtrip te gaan. We hadden ondertussen een Australiaans stel en een Duitse vrouw ontmoet die dat ook wel zagen zitten. De deal was dat we eerst met de taxi de bergen in werden gereden om vervolgens 1 1/2 uur te moeten lopen om dan te gaan sandboarden. Maar wat ik al zei Peru zou Peru niet zijn als dat weer volgens plan zou lopen. Toen wij de taxi uitstapten in the middle of nowhere terecht waren gekomen bleek het opeens dat we 3 uur! naar boven door de woestijn en rostachtige bergen moesten lopen met onze sandboards. Maar hee, met een inca trail op zak kan je alles aan zeggen we altijd maar! Dus geen gepiep en gaan met die banaan! De omgeving was geweldig, we waren echt totaal alleen, en als we de gekke fransman niet hadden meegenomen was het ook nog doodstil geweest! Echt super vet! Boven op de top was het even bikkelen want wij waren gekleed op zon, zon, zon en daar was het freezing koud met miezer! Het sandboarden was wel heel erg vet maar ook best lastig omdat je schoenen vast gebonden zaten met klitteband. Dus bochtjes zat er niet echt in, en vaak vallen op je kont wel. Na ongeveer 4 afdalingen kwam de laatste afdaling. Een super lange afdaling. En omdat we het freezing koud hadden en ik een blauwe kont besloten we zittend op ons board naar beneden te gaan. En dat was echt nog het aller aller leukste! We gingen super super super hard! En na dat we hadden geprobeerd af te remmen zat het zand overal!! De hele woestijn zat in mijn ogen, oren, neus en mond! Heerlijk! Fotos komen zo snel mogelijk op internet zodra ik weer in Cusco ben!
´s Avonds gingen we gelijk door met de nachtbus naar Arequipa waar we gisterochtend zijn aangekomen. Het vervelende was dat Marleen erg ziek was en de hele dag op haar bed heeft gelegen (gelukkig gaat het nu al beter!!). Dus dat werd ook een rustig dagje voor Sanne en mij. Arequipa is weer totaal anders dan alle andere steden hier. Elke stad is trouwens totaal anders! Arequipa is heel koloniaal en veel westerser dan Cusco. Dus gister waren Sanne en ik gedoemd om in de wannabe starbucks van Arequipa onze tijd door te brengen, vervelend! Je komt trouwens wel overal mensen tegen echt heel leuk. In de koffietentjes, hostels en natuurlijk op de groente afdeling van de supermarkt! Super gezellig!

Vandaag wordt een dagje Arequipa en morgen gaan we dan waarschijnlijk beginnen aan de Colca Canyon (twee keer zo diep als de Grand Canyon). Voor de rest staat er nog vreselijk veel op de planning dus rennen, springen, vliegen we van hot naar her!

Elke plek is weer totaal nieuw en totaal anders! Super! Heb nog zoveel te vertellen maar er moet nog iets overblijven voor thuis!

  • 18 Januari 2009 - 14:45

    Daan:

    Klinkt vet weer Meer! Geniet ervan!

  • 18 Januari 2009 - 16:58

    Nelly:

    merel merel wat beleef je toch veel. In Peru is alles anders maar voor jou is ook elke dag anders. Wie had nou gedacht dat je Marleen en Sanne in Peru zou tegen komen. Toch, het staat niet in je stukje, vind ik het wel super dat je pleegmoeder ook jou helemaal volgt en naar je opbelt of je reis goed verlopen is, lief hoor. Nou meisje geniet er van. liefs Nelly

  • 18 Januari 2009 - 18:21

    Frida:

    Zo he.. Wat heb jij het toch super druk met al die leuke en nieuwe dingen die je zomaar even doet! Impulsieve acties hoor.. Net als dat telefoontje van gister! Ik wist niet wat ik hoorde.. Dank je wel!
    Liefs en een dikke stevige knuffel!
    X

  • 18 Januari 2009 - 18:22

    PS.:

    Ben zo ontzettend benieuwd naar die foto's! Kijk er echt onwijs naar uit..
    X

  • 18 Januari 2009 - 18:53

    Steven:

    weer een hee leuk verhaal en super dat je al die mooie bezienswaardigheden doet. In de National Geographic stond laatst een uitgebreidt artikel over het sandboarden bij NAZCA. In Arequipa heb ik een half jaar regelnmatig gezeten en had daar een vriend Peter Kotten van de Mitchel Alpaca Wol fabriek. Weet niet of die nog bestaat. Was toen een grote exporteur van Alpaca wol. Heel veel plezier en groeten aan Marleen.

  • 18 Januari 2009 - 19:27

    Karen:

    Hé Merel
    Het klinkt allemaal weer fantastisch. Blijf genieten!!!
    Groetjes, Karen (ook van Arjan en Rosan - en een beetje van Jelle!)

  • 19 Januari 2009 - 07:15

    Jan:

    Nou Merel,jij maakt mee wat de gemiddelde persoon in 20 jaar nog niet meemaakt! Have fun!
    Jan
    PS: gelukkig maar dat je de lonely planet bij je had!

  • 19 Januari 2009 - 15:31

    Annette:

    Jeetje Merel wat maak jij toch ontzettend veel mee. Het klinkt allemaal fantastisch. Geniet er maar volop van. groetjes van ons allemaal

  • 19 Januari 2009 - 18:21

    Nel En Bauke:

    Hoi Merel,
    Wat een belevenisen weer. Het leek even een beetje eng toen we van je moeder hoorde dat je niet weg kon komen naar Ica, maar gelukkig had je al snel weer contact met je vriendinnen. Je weet het beste recept voor de behandeling van een blauwe kont? Zitten op rauwe biefstukken. Dat zal wel even zoeken worden in Peru, maar het schijnt te helpen. Doe ook de groeten aan Marleen en geniet van alles wat je ziet en beleeft. Liefs, nel en Bauke

  • 21 Januari 2009 - 11:16

    Marjolijn:

    Hoi Merel, ik heb weer een stukje van je reis mee beleefd. Wat zal dat sandboarden gaaf zijn geweest... in gedachten zie ik je gaan met een wolk van zand achter je aan!!
    En nog zoveel leuke dingen in het verschiet. Je hebt ook geweldige foto's, eenmaal weer thuis zul je je reis steeds opnieuw kunnen beleven.
    Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    Groeten Marjolijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Merel

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 18481

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 04 November 2012

Ghana

21 November 2008 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: