Wouw! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu Wouw! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu

Wouw!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 November 2008 | Peru, Cusco

Ik weet echt niet waar ik moet beginnen!!! Het is hier super mooi. Het tegenovergestelde van Nederland: hoog en bergen!!

Maar ik zal even beginnen met de reis. Die was lang!! Na 9 uur en nog wat vliegen was ik voor het eerst van mijn leven in Amerika! Dat was me wat.. Na dat ik het vliegtuig uitstapte moest ik keihard rennen van die chagerijnen. Als ik even stilstond was het: Mem, mem keep walking please! Alsof alles staatsgeheim was. Toen ik eindelijk voorbij die vreselijke douane was, al mijn vingerafdrukken had achtergelaten en er nog een mooie foto van mij was gemaakt mocht ik eindelijk iets rustiger lopen. Nou toen heb ik mijn ogen uitgekeken. Er waren mannetjes de vloer aan het schoonmaken met een tennisbal en alles in de winkels was megaverpakking.
Na een paar uurtjes moest ik door naar Lima. Ik had nog geen plaats in het vliegtuig dus moest ik dat nog even regelen. Of ik er problemen mee had om bij de nooduitgang te zitten. Nee dacht ik.. alleen maar meer been ruimte. Nou ik heb het geweten. Het was freezing koud!! Gelukkig mocht ik het dekentje van de Peruaan naast mij hebben. Aardige mensen, die Peruanen.

Toen was het eindelijk zover. Mijn eerste stappen op Peruaanse bodem. Ik werd keurig opgehaald door een meneertje met een bordje en heb heerlijk geslapen in mijn hotel. De volgende dag was het dan eindelijk zover: Cusco. De vlucht was prachtig. Ik heb mooi twee Japanners die bij het raampje zaten weggestuurd dat was mijn plek :P!

In Cusco stond mijn gastfamilie op mij te wachten. Dat was zoooo wennen en nieuw. Ik zit in een gastgezin bij een hele lieve vrouw en een hele grappige vader (alleen versta ik hem voor geen meter dus lach ik maar een beetje mee). Maar hij schijnt dus erg grappig te zijn. Ik heb ook een broer (Luiz 19) en zus (Jackie 23). Ze zijn allebij heel aardig en spreken Engels dus das chill. Het huisje is mega klein. Er zijn twee kamers waarvan eentje voor mij (met 2 bedden!!) en eentje voor de ouders (de kinderen slapen in een ander huis geloof ik). Er is een badkamertje en een keukentje en een inimini woonkamertje waar we gezellig met zijn 6en eten!

Na de lunch van gevulde paprika (althans zo zag het eruit) ben ik met Jackie Cusco ingegaan. We moesten met de ¨bus¨. Oftewel een bestelbus waar je in wordt getrokken terwijl de auto amper stilstaat waarna de gezellig tussen allemaal Peruanen zit! Die bus moet ik elke dag naar school vanaf morgen.. Komt goed! Jackie heeft mij de hele stad laten zien. De stad is echt geweldig mooi, allemaal kleine straatjes en pleintjes, echt top. Behalve dan die trappen, overal zijn steile trappen omhoog die je wel moet nemen want vanaf boven heb je het mooiste uitzicht! Ik hoop dat ik straks wat fotos kan toevoegen dan kunnen jullie het zelf zien. Al is het natuurlijk veel mooier om het echt te zien!

Het enige vervelende nu is, is de hoogte. Ik zit nu op 3300 meter hoogte en normaal leef ik op -7 meter dus dat is echt wennen. Gister overdag viel het mee (misschien omdat ik net een kopje Cocathee op had) maar nu barst ik van de koppijn, misselijkheid en benauwdheid. Maar daar wen je aan (zeggen ze).

Gister in de stad liep in super toevallig een vakantie vriendinnetje tegen het lijf (ik wist dat ze hier in de buurt zat maar het was wel heel toevallig om haar tegen te komen!!). Hopelijk zie ik haar zo nog even maar ik kan haar niet meer bereiken omdat ik vannacht om 5 uur met mijn Peruaanse nummer mijn moeder heb lopen bellen en nu is mijn beltegoed op!! Ik was om 5 uur klaar wakker, maar ik was ook wel al om 7 uur naar bed gegaan ;P.

Vannochtend heb ik mijn familie mijn cadeautjes gegeven (een boek met fotos van Nederland, een bakblik en stroopwafels). We hebben toen heerlijk bij het ontbijt de stroopwafels opgegeten, ik geloof dat ze het erg lekker vonden! Daarna hebben we de fotos gekeken. Ze hebben al onze dieren uitgelachen, zoals een koe en een zeehond!! Daarbij vonden ze Amsterdam super romantisch. Ze zeiden: Stel je voor dat je daar aan de gracht met je vriendje aan het zoenen bent! Konden zij zich niet voorstellen ;)!. Én ze hadden een theorie over het feit dat Nederlanders zo´n lekkere strakke kont hebben: Omdat we zoveel fietsen, duh!

Dat was het dan een beetje in het kort. Ik hoorde dat het sneeuwde!! in Nederland en dat de wedstrijden waren afgelast?! Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!

Heeel veel Liefs!!

Merel


  • 23 November 2008 - 15:29

    Juul:

    Hey meertje
    het klinkt alsof je je plekje wel een beetje hebt gevonden he gelukkig maar:D
    veel plezier meis
    liefsxxx

  • 23 November 2008 - 15:32

    Daan:

    Dat is zeker WOW! Wat een fantastisch verhaal Meer! Klinkt super! Geniet ervan! kus, Daan

  • 23 November 2008 - 15:43

    Lou:

    hi meer!
    Klinkt al helemaal leuk! En kan je eigenlijk al beetje spaans? anders kan je dat wel supergoed leren in he gastgezin;)
    Ik hoop dat je beetje snel aan de hoogte went hi!
    en we zitten nu in dezelfde tijd! veel plezieer! kus

  • 23 November 2008 - 15:59

    Tirs:

    He meis! Wat een ervaringen in zo'n korte tijd, een goed begin zo te lezen!
    En voor hoogteziekte zijn er medicijnen, misschien kun je daar even naar informeren als je er nog lang last van houdt?

    Heel veel plezier, geniet er van! Binnenkort kom ik je joinen in het reizigersbestaan :D

    Liefs

  • 23 November 2008 - 16:00

    Nel En Bauke:

    Hoi Merel,

    Wat een geweldig verhaal. Je bent in een andere wwereld terecht gekomen. Ik hoop dat je snel gewend raakt aan de hoogte, dan kun je nog meer genieten.
    Veel plezier! Liefs, Nel en Bauke

  • 23 November 2008 - 16:08

    Sab:

    Mereltje! Klinkt allemaal echt superleuk!! Hockey is inderdaad afgelast, echt balen! En het is superkoud hier haha!
    Geniet er van, maar dat zal wel lukken! Ben benieuwd naar je foto's, dus zet die er maar snel op!
    Liefs, Sab

  • 23 November 2008 - 16:35

    Sarah:

    Hee schatje!
    wat fijn allemaal!
    en super leuk dat je dingen uit nederland hebt meegenomen!
    ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Kusje

  • 23 November 2008 - 16:38

    Maudi:

    Chica! Wat een verhalen al :)! Hoop wel dat je snel went aan die hoogte, maar komt vast wel goed! Heel veel plezier en ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je me een x in het spaans schrijft ;)! Besos Maudi

  • 23 November 2008 - 17:27

    Nora:

    Hey Meer!
    Wat een verhaal!Geniet ervan!
    Kus Nora

  • 23 November 2008 - 17:48

    Den:

    He Meer,
    klinkt goed!!
    vermaak je daar, hier is het weer hopeloos dus daar mis je idd niets aan!! vandaag alles afgelast en sneeuw, dus hopeloos!! veel plezier, vermaak je en maak er iets onvergetlijks van, ben benieuwd naaar het volgende verhaal!

  • 23 November 2008 - 18:25

    Dronken Frida:

    Ben blij te horen dat je veilig en wel bent aangekomen.. Ja, hockey ging niet door.. Sneeuw enzo ofzo! Maar we hebben voetbal gekeken in Toeters, Ajax-AZ
    0-2.. Sukkels! Het was daar wel heel gezellig! Lekker aan de rosé gezeten, vanaf half 3 tot half 7!! Haha!! Ik ga je zo even mailen, al is er niet heel veel te vertellen.. Jij moet mij maar even mailen!
    Ik las je verhaal echt met een glimlach op mijn gezicht.. Wat een rare toestanden allemaal! Wel echt heel leuk dat Jackey je de hele stad al heeft laten zien.. Blij dat ze allemaal zo aardig zijn en super chill dat die kids in elk geval engels spreken! Dat scheelt toch weer wat..
    He, ik mail je morgen even ok.. Kan het nu echt even niet aan!
    Dikke kus.... XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Frida, een dronken Frida!

  • 23 November 2008 - 19:06

    Myrthe:

    dat klinkt top meer!

  • 23 November 2008 - 19:18

    Floor (R.):

    hee merel!!!

    hopelijk heb je veel plezier in Peru... zoals je het beschrijft klinkt het heel leuk ;)!!!

    Hockey ging inderdaad niet door, sneeuwde te hard.

    xxx

  • 23 November 2008 - 19:42

    Ruben:

    Hee meer,
    klinkt goed allemaal! ben benieuwd naar de foto's!! veel plezier en tot je volgende berichtje!
    dikke X

  • 23 November 2008 - 21:20

    Jony:

    Nou het klinkt alsof je het allemaal tot nu best overleeft;) Het zal daar iig beter weer zijn als hier: sneeuw en dus ook geen hockey.
    Heel veel plezier, geniet ervan!
    Kus

  • 24 November 2008 - 02:27

    Laura:

    Klinkt helemaal goed! Je maakt echt zoveel mee in een korte periode, heb ik ook. Af en toe verslagen plaatsen helpt echt! Zo fijn gewoon. Succes!

    -x-

  • 24 November 2008 - 05:28

    Olga:

    Hee schatje!!
    Klinkt het super leuk allemaal! Ben erg benieuwd hoe je tijd daargaat worden! We mailen!!
    Dikke xxxxxx

  • 24 November 2008 - 05:41

    Carlijn:

    Yes hij stond er, het mannetje met het bordje!
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het nu al zo leuk is! Leuk, dat je nu een broer en zus erbij hebt en dat zij je al de stad heeft laten zien! Ben benieuwd hoe je eerste spaanse les en het werk is! En zet er snel wat foto's op!
    Veel liefs Carlijn

  • 24 November 2008 - 08:57

    Miriam:

    Klinkt super gaaf! Nu al! Haha Volgens mij gaat het allemaal wel geod komen daar!
    Kus!

  • 24 November 2008 - 12:02

    Hannah:

    He Merel!
    Wow echt gaaf hoor! Zo te horen krijg je het wel naar je zin daar met heel veel mooie avonturen. Vast weer heel anders dan hier!
    Geniet ervan!
    Liefs Hannah

  • 24 November 2008 - 14:47

    Nelleke:

    Hoi Merel leuk om te lezen .Je maakt zo in heel korte tijd al heel wat mee. Veel plezier nog, liefs Nelleke

  • 24 November 2008 - 16:34

    La Chica En Argentin:

    Mereltje!! klinkt super cool! idd die hoogteziekte kom je wel overheen, vast wel :P. maar nu kom ik je zeker opzoeken! klinkt echt te mooi, ben super benieuwd naar wat foto´s!
    xxx lena

  • 24 November 2008 - 16:55

    Annie:

    Hi Meer!!!
    Het klinkt allemaal erg gezellig voor de eerste dagen!! Volgens mij vangen ze je wel goed op??
    Hou ons op de hoogte!!! Heel veel liefs en een dikke kus, Anne

  • 24 November 2008 - 17:50

    Annette:

    Hoi Merel,
    Fijn dat de reis zo goed is gegaan.En wat een fantastische verhalen heb je nu al.Ga maar lekker genieten en succes met de spaanse taal.Kus van ons allemaal.Annette

  • 24 November 2008 - 22:33

    Pauline:

    Hey Merel, leuk verslag. Een geweldige en bijzondere ervaring binnen 1 of 2 dagen lijkt me. Hopelijk komt het gauw goed met de ademhaling! Groetjes en succes met school en het ieniemiene huis

  • 25 November 2008 - 12:14

    Myrthe:

    hoi meer,
    ik hoop dat je het een beetje leuk hebt, ondanks dat jee een beetje alleen bent op spaanscursus! je hebt wel al wat leuks gedaan met katie toch!? dat zal wel leuk geweest zijn!
    x van je zusje

  • 25 November 2008 - 20:24

    Tim:

    He Merel, hoe is het daar in Peru.Ik hoop dat je een leuke tijd daar hebt. Veel succes met je spaans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Merel

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 18487

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 04 November 2012

Ghana

21 November 2008 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: