Mijn eerste Spaanse les + fotos! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu Mijn eerste Spaanse les + fotos! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu

Mijn eerste Spaanse les + fotos!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

25 November 2008 | Peru, Cusco

Sorry ik weet dat ik pas twee dagen geleden geschreven heb. Maar er gebeurd hier zoveel dat het voelt als een week. Zondag nadat ik vertelde dat ik misschien met Katie zou afspreken (mijn engelse vakantie vriendin) had mijn gastfamilie hele andere plannen! We gingen met de ¨bus¨ naar een plaatsje buiten Cusco. Luis vertelde mij in de bus dat de verschillende plaatsjes allemaal hun eigen traditie hadden. Het plaatsje waar wij heen gingen had de beste ¨chicharrón¨ in de buurt. Geeen idee wat het betekende dus ik liet mij maar verrassen. Daar aangekomen werd ik gelijk geconfronteerd met gebraden cavia´s!!! Zie de foto!! Ik mocht van Luis pas vragen wat ik had gegeten nadat ik het had geproefd. Dat was me wat. Er werd mij een soort van kroepoek voorgeschoteld (althans dat dacht ik) en het was eerst eten dan vragen. Noui ik heb het geweten, mijn regel is vanaf nu eerst vragen dan eten. Want die ¨kroepoek¨ bleek varkenshuid te zijn! Dat eet ik dus nooit meer!! De chicharron zelf was best lekker. Dat was varkensvlees met aardappels! Maar wat het pas echt goed maakte was: Dat je met je handen moest eten!!!! Geweldig, ik probeer het thuis altijd al, tot grote frustratie van mijn moeder maar hier was het verplicht!!! Beter kan natuurlijk niet! Na de lunch zijn we gaan wandelen door het gebied naar de volgende dorpjes (waar de tradities cavia (cuy), brood en eend waren). We hebben ongeveer 2 uur gelopen en het was prachtig! Onderweg ben ik nog door een paar indianen ¨uitgescholden¨ voor wouwa wat baby in het Quechua betekend! Fijn..! De omgeving was echt super, zie fotos!

Gister en vandaag had ik Spaanse les. Gelukkig stond ik ingeschreven (NOT). Maar gelukkig was dat geen probleem. Ik zou in een klasje met 4 andere komen en om 9 uur zou het beginnen. Maar om 9 uur was er én geen leraar én geen klasje. Great! Het verhaal was zo dat de kok van mijn lerares zich in zijn vinger had gesneden terwijl hij het brood voor haar kinderen aan het snijden was en dus moesten ze naar het ziekenhuis ofzo. Maar goed er werd een nieuwe lerares geregeld. Het klasjes probleem was nog steeds niet opgelost. Behalve een paar oude vandagen (waarom die op die leeftijd spaans leren is mij een raadsel) was er niet echt iemand van mijn leeftijd. Dus werd het privé les tegen de prijs van het klasje. Voor mijn spaans natuurlijk geweldig voor mijn sociale leven niet echt. Mijn lerares spreekt voor het gemak geen Engels maar ze is geweldig. Ik leer echt super veel en vergeet ook weer super veel maar het is echt super leuk. Zondag had Jackie mij de kleuren en nog een aantal dingen geleerd dus daar kon ik super goed mee scoren ;)! Toen maakte ik perongeluk een goede zin: La camisa negra waardoor ik wel moest vertellen dat ik dat liedje (van Juanes) kende waardoor ik vandaag gedoemd was het keihard voor haar te moeten zingen (stiekem was dat heel erg leuk)! Vandaag was sowieso een super leuke dag want het was iets van: neem je student mee de straat op dag. We zijn naar een super grote overdekte markt geweest. Alles was zo echt en niet was uit een fabriek of iets alles puur natuur. Ik heb een bijna heel dood varken gezien (zonder pootjes en kop want die lagen vrolijk er naast naar mij te kijken, heerlijk) en super veel fruit, al het fruit is hier zó groot. Er zijn hier mega avocado´s, papaya´s, meloenen etc etc. Het enige fruit wat hier super klein is zijn bananen. Die heb je binnen een hap op. Het doel van het bezoek aan de markt was het verbeteren van mij vocabulaire. Dus nu weet ik heel veel fruitsoorten, groetes, kleding etc etc bij naam te noemen. Maar het was vooral heel gezellig!!

Voor de rest beleef ik elke minuut wel wat maar ik denk dat het nu wel weer even genoeg is voor jullie! Sorry dat het weer zo´n lang verhaal is, maar het is zo leuk om het allemaal te vertellen!

Ohja mijn fotos! Die zijn nu aan het uploaden. Het duurde uren voordat ik door had hoe dat moest in het Spaans :)! Er staat: Cargando elementos: 83 Minutos restantes: 10. Dus ik geloof 83 fotos en nog 10 minuten wachten.

Goed dat ik moet wachten want ik was het bijna vergeten! Ik ben mijn Nederlandse simkaart verloren (hoe kan het ook anders :)) Die ligt nu waarschijnlijk ergens in het Peruaanse hoogland. Ik heb nu wel een Peruaans nummer dat is: 0051 84 98 44 03 873. Dat is mijn mobiele nummer maar ik kan daar niet mee smsen naar Nederland wél ontvangen (hint ;) !) en ik heb een huisnummer dat is 0051 84 22 39 48 (daar kan je als je écht iets kwijt wil mij voor 3 cent per minuut spreken ;)!) En mijn adres is:
Urb. la Florida N-13
Wanchaq - Cusco
Peru

Hehe klaar: De link is http://picasaweb.google.com/merelvankassel/EersteFotosPeru#

Hoe gaat het in Nederland?? Houd me op de hoogte!!

Heeeel veeel liefs!!!



  • 26 November 2008 - 09:10

    Carlijn:

    Komt me bekent voor die 1-hap-op banaantjes en complete varkens op de markt! (:
    Klinkt allemaal heel leuk! Ben bezig met je foto's aan het kijken, maar aangezien het 1 min duurt voordat 1 foto eindelijk is geladen, ben ik om precies 84 minuten daarmee bezig.. hihi, maar zit er heel gaaf uit tot foto 19 in ieder geval! ;)
    Geniet daar en zet hem op met je Spaans! Liefs xxx

  • 26 November 2008 - 09:35

    Mario:

    eyh merel! zo, ziet het er daar even mooi uit!! klinkt allemaal goed alleen het eten kan je wel heel erg boeien:P haha gewoon lekker integreren! veel plezier, geniet ervan.x

  • 26 November 2008 - 09:54

    Den:

    He meer,
    klinkt goed man!! lekkere binnenkomer met de cavia's.. Ziet er erg mooi uit en zo te horen heb je het erg naar je zin!! goed zo! veel plezier daar, maak er iets onvergetelijks van!
    x

  • 26 November 2008 - 10:03

    Olga:

    Heel toevallig, komt het mij ook erg bekend voor ! ;)
    Haha, klinkt super meer! Hopelijk komen er nog wat mensen in je klasje van spaans in de loop der tijd! En anders heb je ook die jongen en meisje van je gastgezin toch? of zijn die erg druk?

    Liefs!

  • 26 November 2008 - 10:13

    Tirs:

    Lang leve de niet-genetisch-gemodificeerde bananen! ;)

  • 26 November 2008 - 10:32

    Nelly:

    hoi lieverd, Wat een leuk stukje om te lezen en heerlijk om nu ook foto's te zien. Je kan je er anders geen voorstelling van maken.
    kus

  • 26 November 2008 - 12:02

    Annie:

    Hi Meer!
    Haha die cavia's...! Dat is dus echt NIETS voor mij met al dat gekke eten daar! Ik dacht eerst dat het ratten waren toen ik die foto's zag!
    Geniet ervan!
    XxX

  • 26 November 2008 - 12:37

    Frida:

    Heeeee Bikkeltjee!!
    Wat een verhaal weer zeg.. Je moet echt niet denken dat wij het niet leuk vinden om weer iets van je te horen hoor! Zit elke dag stiekem even mijn mail te checken, om te kijken of jij weer iets leuks hebt meegemaakt!!
    En vandaag is de dag.. Wat vet allemaal! Misschien alleen maar leuk dat je achteraf pas wist wat je had gegeten, anders had je het nooit gedaan.. Nu heb je alleen maar weer een grens verlegd!!
    Grappig, want in Nepal lagen alleen de hoofden van varkens en geiten op de verkoopplank..
    Maar heerlijk he, met je handen eten.. Nu mag je het dan eindelijk doen!
    Nou, ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal!! Niks is lang genoeg, dus neem vooral je tijd en laat ons alles weten......
    Dikke kus Frida!
    Oh.. En dank je wel voor de nummers, ga ik zeker gebruik van maken.. :D!
    (Het was toch 6uur later, of 6uur vroeger?????) Hahahhah!! Ik weet het nog wel hoor.. Vroeger, toch?
    XXXXXXXXXX

  • 26 November 2008 - 13:20

    Paula:

    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Gaat het goed met de hoogte?
    Zie het als een soort van hoogte stage (moet je wel blijven sporten natuurlijk),loop je de hockeymeiden er allemaal uit. Geniet lekker van alles.
    groetjes van ons allemaal

  • 26 November 2008 - 13:27

    Jony:

    Wat een verhalen en Mooie foto's!
    Hier is t weinig soeps op de legendarische in november alle bevroren hockeyvelden na natuurlijk..;)
    Heel veel plezier!

  • 26 November 2008 - 13:41

    Irene:

    Jaaaahh mereltje..weer een briljante mail!
    Heb je nog wat aan mijn wijze lessen Spaans daar?

    heb zin in het volgend verslag!

    que te diviertas!!
    kus

  • 26 November 2008 - 13:53

    Miriam:

    Hoi meertje,
    Wat een verhalen! En dat in 2 dagen! Hahah echt geweldig! Gek idee eig dat ze daar cavia's eten :P Lijkt me helemaal niets. Binnekort zal ik je een lange mail sturen!! Niet dat ik zoveel te vertellen heb haha. Alleen dat het hier ergg koud is! Kus xx

  • 26 November 2008 - 15:48

    Marjet:

    jeeemiineee!
    geweldige verhalen, terwijl wij hierzo het moeten doen met afgelaste wedstrijden door de vrieskou.
    files door sneeuwoverlast
    zit jij ons lekker te maken met al die verhalen

    leuk merel! ;)
    ik vind het leuk om te lezen dat je op en top geniet.

    groetjes

  • 26 November 2008 - 16:15

    Daan:

    Hola Hermana! Que tal?Que fotos mas buenas! Echt precies zoals ik het me voorstelde! Wel handig als je mensen dan ook verteld hoe ze je voor dat bedrag kunnen bellen, pannenkoek:

    Vast nr:
    0900-50.50.263 en typ dan t nr(0051......#)

    en mobiel: 0900-50.50.271 en ook nr + hekje.

    Geniet ervan daar! kus

  • 26 November 2008 - 19:18

    Maudi:

    Superleuk verhaal! En mooie foto's! Zwijmel weer helemaal weg hier achter mn computertje hahaha! Geniet ervan en met je social life komt het sowieso snel goed, gewoon een x flink gaan stappen daar ;)! Dikke kus Maudi

  • 26 November 2008 - 20:23

    Annette:

    He Merel,wat een prachtige foto's en wat een leuk verhaal heb je alweer te vertellen.Geniet maar lekker. groetjes Annette.

  • 26 November 2008 - 21:47

    Dineke:

    Hoi Merel,
    Wat een leuk verhaal. Heerlijk om te lezen dat je zo veel beleefd.
    Heel veel plezier nog.
    Groeten van Dineke

  • 27 November 2008 - 08:44

    Lot:

    Hee Meer, fijn dat je het leuk hebt! Ik word heel vrolijk van je verhalen dus keep on going!

    X

  • 28 November 2008 - 20:03

    Jaap:

    Lieve Merel,
    Ik ben zo brutaal geweest om mij via je opa en Daan aan te melden en lees met heel veel plezier jouw berichten en bekijk je foto's; je schrijft leuk en zo reis ik mee!
    Veel plezier
    Groeten van Jaap

  • 29 November 2008 - 16:02

    Pauline:

    Het is me nog niet helemaal duidelijk of die cavia gesmaakt heeft. Kun je trouwens wel slapen na al die belevenissen op een dag?

  • 30 November 2008 - 16:27

    Sophie:

    Hee lieve meid,

    Het klinkt echt super allemaal! Volgens mij ga jij echt een toptijd tegemoet!! Wees voorzichtig maar bovenal: GENIET!

    Dikke kus en veel liefs van Soof

  • 01 December 2008 - 20:35

    Lisa En Dafne:

    He lieverd!
    Wat een mooie foto's..en nu al geweldige verhalen..we zijn benieuwd naar je volgende avonturen!!
    Geniet er lekker van!!
    Heel veel succes met het leren van Spaans en heel veel plezier met alles en iedereen daar om je heen!!!
    Kusss ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Merel

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 18487

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 04 November 2012

Ghana

21 November 2008 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: