Nou ik heb het geweten! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu Nou ik heb het geweten! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu

Nou ik heb het geweten!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 December 2008 | Peru, Cusco

Ik zal beginnen bij het begin...

Vorige week een lekker weekje gehad. Naar school geweest, weer duizend Spaanse tijden geleerd en in de middag lekker doen wat ik wil. Ik zou het hier eeuwig kunnen uithouden (mits jullie ook allemaal komen natuurlijk). Hier hoeft namelijk niets en alles kan. In Nederland heeft iedereen altijd wel wat te doen en hier zijn bijna alle plannen (en ik vergeet ALTIJD dat woord als ik hem nodig heb!)... Ik wil zeggen dat alle plannen hier zo heerlijk opeens zijn en als je ergens zin in heb ga je dat gewoon doen (daar is dus een woord voor ik geloof met een i).
Donderdagavond kreeg ik bijvoorbeeld een smsje van een meisje van mijn school of ik iets wilde drinken met haar. In Nederland heb je dan waarschijnlijk iets te doen maar hier kan dat dus gewoon. Nu zal je denken dat je je te hele tijd verveelt omdat je niets gepland hebt maar dat is dus niet zo. Kortom ik ging iets drinken. Was erg gezellig!! Aan het eind van de avond stonden we heerlijk met twee veels te kleine Peruanen de Salsa te dansen!! Maar toen begon het onheil... (niet met de mannen hoor wees niet bang!)

De volgende ochtend pas. Ik was me toch even ziek!! Vreselijk was het! Ik kon alleen maar stil in mijn bed liggen en het enige uitstapje dat ik maakte was sloffend naar de wc gaan. EN DAT NOG WEL OP SINTERKLAAS?!?!?!?! Heb ik weer...
Maar goed Jackie zei: Oh dat heb ik ook gehad toen ik terug kwam uit Duitsland dat duurt maar een dagje! Nou mooi niet. Ik heb twee dagen en twee nachten geslapen, met koorts en alle dromen van dien. (Ik heb zoveel onmogelijke dingen gedroomd). Zondag stond ons uitstapje naar de Trucha zwembaden gepland en ik had me de hele week al verheugd dus wonder boven wonder voelde ik mij zondagmorgen ietsjes beter en zei ik dat ik heeeel graag naar de Trucha meren wilde! Dus dat gebeurde... Na een busreis van anderhalf uur hobbels, bochten en stinkende peruanen was het gedaan met mijn iets betere gevoel. Toch doorzetten natuurlijk, eigenwijs. Tot mijn verrassing moesten we een uur naar boven lopen door de bushbush (een smal paadje langs een kabbelend beekje tussen de bomen door) Normaal zou ik het geweldig vinden. Maar na 2 dagen niets eten had ik niet de energie om maar te lachen of iets te zeggen. Uiteindelijk ben ik gelukkig aangekomen! De truchameren... Trucha is een soort van zalm dat je alleen in Urumbamba vers kan krijgen. Het pricipe was zo dat je de vis aan wees die je wilde, hem doodslaat met een stok, weegt, van zijn schubben ontdoen, in stukken snijden, vuurtje maken en bakken maar. Hahaha wat vertel ik dat heerlijk luguber, zo erg was het niet. Het was super leuk om te doen!!!! Na een half uurtje zitten voelde ik mij al veel beter en heb ik de vader geholpen met slachten (ik gaf het water aan) en de moeder geholpen met kruiden (daar hielp ik wel echt)! Een geweldige back to the basic ervaring! De fotos zullen alles duidelijk maken (sterke maag is handig)!! Maar toen moesten we het nog eten... Volgens de familie smaakte het absoluuuuut niet naar zalm, volgens mij was het precies hetzelfde (alleen veel vetter). Maar goed dat mocht ik niet zeggen. Het was in ieder geval heerlijk!!! Tot het na vijf happen weer totaal mis ging... Daar zal ik mij niet verder over uitlaten. Haha Het was gewoon super lekker. De rest van de dag voelde ik mij weer totaal ziek.

Maandag was ik vrij van school vanwege een feestdag (waar mijn hele familie nog nooit van had gehoord) maar mij kwam het wel goed uit.
s´Ochtends toch maar naar de dokter. Ik had het hele weekend al de halve apotheek geslikt (want iedereen had wel zijn eigen mening wat hield). Dus leek het mij wel handig om nu de mening van iemand te horen die er verstand van zou moeten hebben. Het was een speciale vrijwilligers dokter, dus dat was wel fijn. Hij was niet heel erg duidelijk maar schreef mij wel de andere helft van de apotheek voor. EN hij had de opmerking van de eeuw: you know... the food in Peru is different then in Holland!! Ik was blij dat hij dat mij vertelde want dat wist ik niet...
Ook mocht ik geen vet eten meer eten en alleen nog maar soup en droge rijst. Gelukkig had ik niet die middag met Katie afgesproken en gingen we gelukkig niet naar de Mac donalds... daar zat ik dat in mijn eentje tussen drie mensen die allemaal de heerlijke dingen aten.. Top! Na Katie had ik een lunchafspraak met het meisje van mijn school. We gingen naar een vegatarisch Peruaans restaurantje waar de bevolking ook eet. Je kan daar super goedkoop Peruaans eten. Van wat ik heb gegeten was het lekker!

Vanaf maandag gaat het beetje bij beetje beter. Dinsdag ben ik weer naar school geweest omdat ik anders teveel mis. Mijn lerares is echt trouwens een schatje. We gingen een oefening doen over talen. Ik begon: Ik ga naar Londen om Engels te leren. Toen zij: Ik ga naar Parijs om Engels te leren. Dus ik vroeg haar: zo... spreken ze tegenwoordig Engels in Parijs? Toen zei zij: Niet dan? waar ligt het dan? Toen vertelde ik haar dat Parijs de hoofdstad van Frankrijk is en dat ze daar dus Frans spraken. Toevallig hing er een foto van de Eifeltoren in het lokaal dus ik zei: Kijk!! Dat is Parijs. Waarop zij zei: Owjaaa de toren van Babel!!

Volgens mij heb ik weer veels te veel geschreven!! Ik heb weer fotos toegevoegd. Van Cusco én mijn school (Excel heet het) en natuurlijk van mijn Trucha avontuur!

Hoe is het bij jullie? Hoe was het met Sinterklaas?

PS: de vrouw die op elke foto wil staan en het liefst met een fotomodellenlook is mijn tante! Een super leuk en vrolijk mens!

PPS: Toen ik aan het helpen kruiden was, bewoog er opeens in mijn handen nog een stuk vis!!!! Wat een bikkel ben ik toch.. (heb het uitgegild!!).

PPPS: fotos: http://picasaweb.google.com/merelvankassel/FotosTruchaAvontuur#
en fotos van alle keren: http://picasaweb.google.com/merelvankassel



  • 11 December 2008 - 07:17

    Steven:

    Leuk verslag van een lichamelijk ongemak. Trucha is forel. Liefs Steven

  • 11 December 2008 - 07:48

    Myrthe:

    hee meer!
    super leuk verhaal weer zeg ! Wel super stom dat je zo lang ziek was, maar dat wist ik natuurlijk al! We hebben nog chocoladeletters voor jee! noujaa oma ! het word wat je zocht: spontaan ? ik spreek je snel!! dikkekus

  • 11 December 2008 - 07:49

    Carlijn:

    Hee meertje, wat een verhaal weer!
    Fijn dat je je weer wat beter voelt! Mijn voet gaat ook een stuk beter en ik hoef dus hopelijk niet meer naar dat debiele ziekenhuis hier.. Mij gaven ze ook een goeie tip: veel rijst eten en geen bananen. Ik kon die overheerlijke bananenpannekoek die ik net die ochtend wilde gaan eten dus wel vergeten.. Grrrr!
    Maar des te lekkerder smaakte de chocoladeletter van jou! Hoe knap, we hebben hem gewoon echt tot 5 december kunnen bewaren! Hij was heerlijk!

    Dag scheet xxx

  • 11 December 2008 - 08:53

    Den:

    Mereltje!! Wat een verhaal, en wat ziet het er daar super mooi uit!!
    Hier is het niets dan grauw grijs en koud.. dus je mist niets(behalve misschien zaterdag het hockeyfeest ;-)) het woord dat je zocht: instantaan... Veel plezier weer daar, ben benieuwd naar het volgende verhaal, oud viswijf...
    xx

  • 11 December 2008 - 11:27

    Juul:

    heey meis
    fijn die fotos van die smerige vis echt blij dat je die aan ons wil laten zien;)
    klote dat je ziek was moet je ook helemaal niet doen nergens voor nodig!!
    ik ga je missen zaterdag op t feestje zal wel heel anders zijn als jij de spiegel niet staat te zoenen enzo;)
    veel plezier meis hier regent t weer s!!!
    Liefsxxx

  • 11 December 2008 - 12:30

    Fay:

    hee droppie!!

    Ik geniet met volle teugen van je verhalen! Je maakt zoveel leuks mee! alleen jammer van die buikklachten... ik hoop dat t al beter gaat!! Veel plezier en laat die foto's maar komen!!;)

    Kus Fay

  • 11 December 2008 - 12:37

    Laura:

    hey merel,

    het woord begint met een i? impulsief misschien?

    Wat een verhalen! had al van je zusje gehoord dat je niet echt lekker was. Ze heeft hier vorige week op Kyan gepast!

    We hebben de 1e seizoenshelft nog wel winnend afgesloten met 1-2 winst. Dus dat is een mooie opsteker!

    Hier is het koud, nat..dus niet veel aan. Geniet daar maar lekker van alle leuke en mooie dingen!

    groetjes Laura

  • 11 December 2008 - 13:05

    Annie:

    Hahah die merel! Die fotos met dat te kleine peruaantje! Wat een giller;) Als je terug bent gaan we samen op salsa les oke????
    xxx

  • 11 December 2008 - 15:08

    Jan:

    Hallo Merel,
    Volgende keer ga ik wel mee als je persoonlijke lijfarts om je te behoeden voor de beroemde Peruaanse buikloop! Zie het maar als een aanpassingsstuipje. Gelukkig heb je tussendoor ook nog genoten en ik geniet weer van je verhalen!
    Groeten van Jan

  • 12 December 2008 - 11:57

    Lot Stork:

    hey mereltje,
    je kunt altijd nog wat met je schrijftalenten doen. we missen je hier wel hoor. zondag spelen we de eerste wedstrijden in de zaal; hopelijk ben je volgend jaar weer van de partij!
    beso van mij, een hele dikke

  • 12 December 2008 - 22:26

    Ilona:

    heeey merel !!

    wat een avonturen maak je daar mee zeg!
    het ziet er allemaal wel super mooi uit:D!

    hartstikke leuk dat je mij dit ook allemaal stuurt vind het leuk om te lezen!

    sinterklaas was bij ons heel gezellig met leuke suprises enso!

    heel veel plezier daar en succes met alles!

    liefss xx ilona

  • 16 December 2008 - 21:45

    Pauline:

    Ik vind het wel een heftig verhaal, maar dat heb je met moeders! Pas goed op jezelf en blijf genieten. X

  • 16 December 2008 - 22:46

    Niek:

    Hoi Merel,

    Weer een heerlijk verhaal van je en ook erg lekkere vis, die veel op een zalmforel lijkt. Blijf genieten van al het moois daar.
    groet Niek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Merel

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 18480

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 04 November 2012

Ghana

21 November 2008 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: