Peruvian Dream - Reisverslag uit Cusco, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu Peruvian Dream - Reisverslag uit Cusco, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu

Peruvian Dream

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 December 2008 | Peru, Cusco

Het spijt me maar ik vind het té leuk om te schrijven dus blijft het 1 keer per week. Ik probeer echt te minderen maar vanaf zondag begint het al te knagen!!

Ik weet nu eindelijk het woord wat ik zocht! Bedankt: het was spontaan en impulsief! Nu ik het daar toch over heb: een nieuw voorbeeld.
Vorige week werd er opeens besloten: zou het niet leuk zijn (om in dit piepkleine woonkamertje) een bank te hebben? En nee dan blijft het niet bij dromen dan wordt het kopen! Dus ik mocht mee als adviseuse (ze nemen mijn mening erg serieus!)! Na alle meubelwinkeltjes van de stad te hebben gezien (ze hebben hier niet iets als de ikea :P) zagen we een bank die mischien zou passen. En nee hoor dan gaan we niet naar huis om op te meten nee dan wordt het kopen! Bleek er een tweezits en een eenzits (bij onze driezits) te zitten. En dan gaan we niet opzoek naar een nieuwe bank, nee dan kopen we hem. Zo gezegd zo gedaan. Dus drie banken op de taxi mee naar huis. Gekkenhuis. Thuis aangekomen bleek de woonkamer toch erg klein te zijn. We hebben serieus alle mogelijke manier geprobeerd. Maar op de ene manier konden we niet meer naar de wc en op de andere manier niet meer naar de slaapkamer. Uiteindelijk de goede manier gevonden maar toen bleef de tweezits over. En ik was de enige die nog plek op mijn kamer had dus..... mocht hij bij mij op de kamer!! Toen dacht ik dat ik alles had gehad gingen we opeens mijn twee bedden omdraaien (omdat ik de matrassen had verwisseld :P, sliep beter). Maar toen werd opeens een van mijn bedden gesloopt. Ik mis hier elke keer het punt van gedachtenverandering!! Maar goed ze besloten dat ze dat bed niet meer nodig hadden. Eindresultaat: Een super kamer met een bed én een tweezitsbank! En dit allemaal op een donderdagavond! Prachtig!

Mijn weekend was weer super! Dit weekend een keer geen familieplannen dus lekker relaxen geblazen! Zaterdag ben ik eerst ´s ochtends om 6 uur naar een markt geweest waar elke zelf waarderende Peruaan zich vertoond! Super ervaring! En wat een geschreeuw! Die markt ik alleen op zaterdag dus de hele stad was uitgerukt! daar na ben ik: je raad het noooooit!! Gaan spinnen! Hahaha wat een hel was dat! Dat hield ik dus mooi niet vol, ik moest samen met een oud vrouwtje de hele tijd uitrusten! Maar ik heb een maand abbonement dus ik hoop aan het eind van de maand in topconditie te zijn!
Daarna met Jackie wezen eten bij de Mac Donalds (hup daar kwamen de calorien er weer aan hahaha) om te vieren dat mijn buik het weer deed! We moesten het wel geheim houden voor haar moeder want die zou het niet echt waarderen dat wij de Mac boven haar eten prefereren! Toen zijn we de hele dag door de stad gaan wandelen! Ik heb nog een super lekker traditioneel toetje gegeten! Heerlijk! De toetjes zijn geweldig hier! En tja ze zijn traditioneel dus moet ik het proberen! Kan het ook niet helpen! Dus ik ben op de toetjestour maar goed daarna spin ik het er keurig weer af. Daarna naar de markt geweest en hele grote zwarte markt waar alles super goedkoop is! Heb daar 7 dvds gekocht voor 6 euro ofzo! Ook daar kan ik niets aan doen want Jackie had nog nooit: Nothing Hill, Love Actually, The Notebook en Dirty Dancing!!! En wat doe je dan als een filmliefhebber: Kopen en die ervaring delen natuurlijk! Dus Jackie is nu drie ervaringen rijker (Nothing Hill, Dirty Dancing en the Notebook hahaha)! Die krijgt het nog zwaar de komende tijd met alle films die ze moet zien! ´s Avonds uitgeweest. Dat is hier super! En toen heb ik (voor alle meiden uit Zuid-Afrika).....: AMARULA gedronken! My god! Heerlijk! Ik mag nog niet aan de alcohol voor mijn maag maar die amarula kon ik natuurlijk niet weerstaan!!!

´s Ochtends was het opeens onze kookbeurt en moesten we pannenkoeken bakken van Jackie´s moeder! Dus stonden we braaf om 8 uur pannekoeken met mango, banaan en kaas te bakken (niet allemaal bij elkaar)!
´s Middags ben ik naar het vliegveld gegaan om Katie uittezwaaien. Daarbij was het gelijk een meeting met een vriend van Katie. Een Australische jongen (Seb), super aardig! Gelijk samen wat gaan drinken. Erg gezellig! En hij blijft ook tot maart!

Mijn spaans gaat steeds beter! Ik durf nu ook eindelijk af en toe met Jackie te oefenen! Want ik dacht ik kan het beter maar oefenen want voor je het weet zit ik weer in Nederland (dat was Jackies advies ;). En het is eingelijk hartstikke leuk om Spaans te spreken!!! Gister de ultieme test: ik moest op gesprek bij mijn contactpersoon van mijn organistaie die alleen maar Spaans spreekt. Ging eigenlijk heel soepel. Ik verstond alles (heb daarna even alles gecheckt bij Jackie)! Er zijn op dit moment drie projecten. Alle scholen zijn namelijk gesloten tot en met maart!! Heb ik weer, precies zomervakantie hier! De drie projecten:

1. Een weeshuis voor kinderen van 3 tot 18 jaar.
2. Een weeshuis voor kinderen van 0 tot 8. Als ik hier zo gaan werken moet ik er al om half 8 zijn om de baby´s eten te geven (klinkt als de eendjes eten te geven maar ik bedoel het serieus!)
3. Een creche in een ziekenhuis. Ik denk voor de kinderen van de ouders die op controle komen ofzo maar ben ik niet zeker van.

Ik ga ze binnenkort allemaal bezoeken en ik kan ze ook mixen etc. Dus ik weet eigenlijk nog helemaal niets!

Nog even een kort lijstje van een paar indrukwekkende dingen uit Peru:
- Kleine meisjes van 5 die hun kleine broertjes van 2 achter zich aan slepen met een gezicht alsof ze al echt moeder zijn.
- Het verkeer is een gekkenhuis. Ik ga dus elke dag met de taxi, bestelbus of bus naar school. En de wegen zijn hier geen gladde wegen, nee elke 50 meter zit er een enorm gat in de weg. Waardoor ik steeds met dichtgekepen ogen zit. Gelukkig schijnt elke chauffeur hier precies te weten hoe je op het laatste moment een gat kan ontwijken! Daardoor heb ik minstens 10 bijna doodervaringen per dag. (voor de moeders en oma´s onder ons, wees niet bang! die heb je ook als je in Amsterdam rondfietst)

En Ruud, Wolter en Dave gister én eergister ben ik weer naar de sportschool geweest! Als dat niet fanatiek is? (Vandaag sla ik mooi over anders ben ik mezelf niet meer!)

Volgens mij is het verhaal weer veel te lang geworden! Sorry daarvoor! Ik ben in mijn hoofd allemaal wilde plannen aan het maken voor de komende tijd maar daarover binnenkort meer!

Waarschijnlijk geen berichtje meer vóór Kerst dus alvast:

Feliz Navidad!

Ps: Oma bedankt voor je brief!

  • 17 December 2008 - 21:00

    Daan:

    Hoi zusje, wat een fantastisch verhaal weer. Geniet ervan! Ontzettend bedankt ook voor je mooie armbandje, ik heb hem direct om en hij zit super. kus

  • 17 December 2008 - 21:11

    Karen:

    Hé Merel
    Leuk om weer wat van je te horen! Ik vind je verhalen erg leuk, dus die lap tekst per week is erg welkom!
    Veel plezier en fijne kerstdagen!

  • 17 December 2008 - 21:16

    Iertjeee En Lena:

    haaaai spinkees, iris roept dat ze even gaat smelten dus ik maak de reactie wel af. Klinkt super, lijkt me echt een gaaf land om te bezoeken :P. maar.. wat zijn die wilde plannnen daaaaaaaaaaaaaaaan??? Ik ontvang trouwens graag een lijst van alle te proberen toetjes!
    kuskeeees

  • 17 December 2008 - 22:30

    Paula:

    Hallo Merel,
    Helemaal niet erg die lappen tekst! Geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Fijne Feestdagen daar we zijn benieuwd naar de verhalen hoe je het daar beleeft.
    Liefs de Pouwtjes

  • 18 December 2008 - 09:06

    Steven:

    Merel,

    Bedankt weer voor je leuke verhaal. Steven

  • 18 December 2008 - 10:32

    Sarah:

    Merel wat leuk allemaal weer! Volgens mij heb je het echt niet normaal leuk! kom je wel weer een keer naar huis, of blijf je daar gewoon voor altijd..

    Kus, Sarah!

  • 18 December 2008 - 14:06

    Miriam:

    Amarulaaa!! :D Ik heb hier thuis ook nog een halve fles staan (A). Ben ook wel benieuwd nar die wilde plannen van je!? Mertje alvast fijne kerstdagen en happy new year! Kus!!

  • 18 December 2008 - 16:00

    Nelleke:

    je verhaal met veel plezier gelezen .Geweldig. Fijne feestdagen

  • 18 December 2008 - 16:33

    Jan:

    Hallo Merel,
    Weer een mooi verhaal! Ik ben benieuwd hoe jij straks kerst en O&N gaat vieren. Dat lezen we dan wel in de volgende aflevering!
    Groeten van Jan

  • 18 December 2008 - 20:36

    Ruud:

    Als ik het zo lees ben je bij terugkomst in een top conditie ! Geniet maar van deze prachtige studiereis het wordt een onvergetelijke ervaring.
    Fijne feestdagen en een gelukkig Nieuwjaar.

  • 23 December 2008 - 09:32

    Gwen:

    Heey Merel!

    Ik was even bij Iris aan het lezen en zag jou toen ook. Dacht even kijken hoe het met jou is!
    Klinkt echt super ik word wel een beetje jarloers ! Alvast een fijne kerst en gelukkig nieuw jaar en nog heeel veel plezier daar
    Liefs Gwen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Merel

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 18486

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 04 November 2012

Ghana

21 November 2008 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: