Finding horses, Sexy Woman en natuurlijk New Year! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu Finding horses, Sexy Woman en natuurlijk New Year! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Merel Kassel - WaarBenJij.nu

Finding horses, Sexy Woman en natuurlijk New Year!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 Januari 2009 | Peru, Cusco

Ten eerste, een heel gelukkig nieuwjaar natuurlijk voor iedereen!

Eerst even dit weekend:
Na het zielige hoopje stenen van vorige week was het tijd voor het echte werk! Zaterdagohtend besloten Jackie en ik daarom maar eens mijn toeristenticket aan te schaffen om de ruines rond Cusco te kunnen bekijken! Ook hadden we opeens het rare idee om dit te paard te gaan doen. Normaal heb ik een hekel aan paarden maar dit was echt een geweldige ervaring! Eerste met de bus de bergen in en daarna opzoek naar paarden. Na 5 minuten, heb geen idee waar ze vandaan kwamen, kwamen er twee paarden aangehobbeld (met een mannetje natuurlijk). En daar begon onze tocht van 2 en een half uur te paard (ik voel het nog in mijn..). We mochten de paarden zelf besturen en zo hard als we zelf wilden. Iets wat in Nederland nooit zou kunnen. We hadden een gids van 14 jaar en voor de rest was het Jackie, de paarden en ik. Al was het de helft van de tijd ik en mijn paard. Ik had het snelste paard dus ik stond steeds boven op het topje van de berg (als Lucky Luc aan het eind van elke aflevering) uitkijkend over een prachtig landschap alleen op mijn paard te wachten op Jackie. Ik voelde mij toch even cowboy van de Andes oftewel On top of the world! Prachtig! Helaas konden we te paard geen ruines zien! Aan het eind van onze tocht (waar we geen mens hebben gezien, behalve een Peruaans vrouwtje en haar schaapjes) zijn we naar de ruine Saqsayhuaman geweest (in de vrijwilligersvolksmond: sexy woman). Dat is een ruine die uitkijkt over de stad. Super mooi maar niets vergelijken bij de volgende dag.

De volgende dag alweer vroeg naar Pisac om daar de ruine te gaan bekijken! Dat was een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien. Deze ruine had teminste ook een verhaal en Jackie als local kon natuurlijk prachtig vertellen over de Inca´s en hun avonturen. Op een van de fotos zie je gaten in de bergen. Daar stopten ze de doden in, en elke dag als de zon opkomt schijnt die recht die gaten in zodat ze elke dag in contact stonden met hun god. De terassen zijn én voor ruimte (zodat ze ook op de bergen kunnen verbouwen) én om er voor te zorgen dat de berg niet naar beneden komt met regen én om verschillende warmte gebieden te creeren. Beneden is het warmer dan boven. Voor de rest waren er in de Pisac ruin resten van huizen. Dat hier serieus ooit Inca hebben gebivakeerd is heel moeilijk voor te stellen. Toen ik eindelijk super geintresseerd begon te raken voor de Incas werd Jackie boos omdat nooit iemand geinteresseerd is voor de volken voor de Incas. Haha heb ik weer. Ik heb haar beloofd om oo daarover een boek te kopen. Daarna zijn we doorgegaan naar de ruines van Ollantaytambo. Het stadje was al prachtig. Dit is een stadje waarvan mijn moeder zal zeggen: hier wil ik later wonen als jullie allemaal het huis uit zijn en om dan lekker elke morgen mijn krantje en stokjebroodje te halen. En ik kan alleen maar zeggen: moet je doen mam want dan woon je vlakbij mij! Ik ga namelijk in Cusco wonen. Het stadje was nog helemaal in de incasfeer. De huisjes en de straatjes waren allemaal met de stenen uit de Inca tijd. Heel erg schattig. De ruine was ook weer super mooi. Op de foto van een berg (moet je goed zoeken) zie je een paar inca gezichten. En die staan allemaal weer in verbinding met de ruine. Zodat ze precies met de stand van de zon om de gezichten van die Inca konden zien wanneer er een nieuw siezoen begon. Elke ruine heeft trouwens weer een andere vorm. Pisac heeft geloof ik de vorm van een vogel, Ollantaytambo van een lama en Machupicchu van een condor. Machupicchu ga ik trouwens dit dit weekend zien. Dan is het eindelijk zover: de Inca Trail!

Dinsdag een nieuw project begonnen. In het weeshuis van de oudere kinderen. De jongste is daar net 4 en de oudste 17 geloof ik. Het was super leuk! Ik ben daar 3 uur, twee ochtende in de week om te helpen met schoolwerk en om met ze te spelen, tekenen etc. Super leuk! De babys ga ik trouwens mee door tot de 15e van januari! In februari begin is dan weer een nieuw project in de bergen met de kinderen daar. De babys was (en is) een hele ervaring (ik weet nu waarom mensen nooooit een 8-ling zouden kunnen krijgen! naast dat het fysiek onmogelijk is natuurlijk) maar voor mijn spaans niet geweldig en ik wil ook andere dingen proberen!

Dan.... Oud en Nieuw! Wat een belevenis was dat zeg! Gisteravond zijn Jackie en ik eerst iets wezen eten in ons favorite cafe! Daarna terug naar huis om oudjaarsavond door te brengen met de familie, ABBA en meeste belangrijke AMARULA (met ijs!) Top!. Om 11 uur begon het toch te kriebelen dus om half 12 naar het centrum gewapend met geel ondergoed (voor geluk), gele confetti in onze haren en natuurlijk onze twaalf druiven (elke druif is een wens!). Bijna...bijna viel de hele oud en nieuw in duigen. Alle taxis zaten namelijk vol en als we naarhet centrum zouden lopen zouden we het nooit halen! Wat een stress! Wonder boven wonder stopte er op het laatste moment een busje voor onze neus. Stampvol met Peruanen allemaal gillen dat we door moesten rijden raceden we naar het centrum. Daar kwamen we gelukkig 5 voor twaalf aan! De hele Plaza des Armas (hoofdplein) was bomvol mensen en vuurwerk. En dat terwijl het keihard regende maar dat mocht te pret niet drukken! De Peruanen doen trouwens niet aan aftellen (gelukkig maar want ik haat dat moment) het is gewoon opeens twaalf uur. Als iedereen begint te gillen, te schreeuwen, te zoenen enz enz is het twaalf uur (hoe makkelijk?). Om twaalf uur begint het gekkenhuis hier! Jackie en ik moesten binnen 1 minuut 12 druiven in ons mond proppen! Ik had mijn wensen opgeschreven want anders redde ik dat niet binnen een minuut! Toen we daarmee klaar waren begon iedereen opeens keihard rondjes te rennen om het hoofdplein heen (schijnt dat je dan geluk krijgt in reizen of iets!). Ik, als grootste gek, rende natuurlijk gezellig mee! Iedereen was zoo vrolijk en zat bomvol energie! Echt super gezellig! Daarna zijn we de club ingedoken en was het Party all night long!!!

Morgen begint het dan... De Inca trail. 4 dagen afgezonderd van de wereld, door weer en wind. Maar dat de volgende keer.... Spannend!!!

En nieuwe fotos van de babys en mijn weekend:
http://picasaweb.google.com/merelvankassel/FotosWeekend27En28December#
http://picasaweb.google.com/merelvankassel/ProjectBabyweeshuis#

Die van oud en nieuw komen nog!

  • 01 Januari 2009 - 18:46

    Nelly:

    hoi lieverd snel bij Nel en Bauke weer je stukje gelezen, want ik heb nog steeds geen computer, tv of telefoon en ik vind het weer heel leuk om te lezen. Heel veel plezier op de Inca Trail kus

  • 02 Januari 2009 - 10:38

    Miriam:

    Wat schattig die baby's! Mooie fotos trouwens! Merel te paard! Geweldig weer allemaal! Ook dat met oud en nieuw miss moeten we dat doorvoeren in nederland, met zun alle in een gele onderbroek rondjes rennnen door weesp. Wij hadden met oud&nieuw een fout met panter en goud feestje. Erg prachtig allemaal, want echt bijna iedereen was verkleed! Ik zal wat fotos op mun hyves zetten. Heb ook een hele mooie van vin en maarten :D Nou mertje echt nog super veel plezier daar! EN ik zal je binnekort weer eens mailen! Liefs dikke kus!

  • 02 Januari 2009 - 10:59

    Joost En Ellen :

    Super leuk je verhalen, Het voelt als of wij weer terug zijn in Peru. De leuke markt van Pisaq en alle Incaverhalen. Moet je nog steeds overal je paspoortnummer invullen? Veel plezier met de Inca trail en een gelukkig nieuwjaar.

  • 02 Januari 2009 - 14:25

    Jan:

    Jij ook een erg gelukkig Nieuwjaar Merel! Wat een avonturen, jij leeft voor 3 in deze periode! Lijkt me fantastisch, die Inca-trail, terug in dee tijd... Kun je de baby's nog een beetje aan? Ik kijk weer uit naar je volgende bericht!
    Groeten van Jan

  • 03 Januari 2009 - 15:37

    Annette:

    Een heel goed 2009 Merel!!!!!! Wat ontzettend leuk om jou op een paard te zien, ziet er zeer goed uit. Wat een lieve baby"s Merel, ik kan me voorstellen dat je die lekker wilt knuffelen.Heel veel plezier op de inca trail en we kijken uit naar je volgende bericht.Groetjes van ons allemaal

  • 04 Januari 2009 - 11:30

    Daan:

    Super verhaal weer Meer! Kan niet wachten tot je Inca-trail verhalen!! kus Daan

  • 04 Januari 2009 - 15:15

    Martine En Frank :

    Hoi Merel,

    Eerst: gelukkig nieuwjaar!
    Op i januari is de baby van Karen en Arjan geboren: een zoon Jelle!
    Alles gaat goed.
    Wij vinden het erg leuk om je reisverslagen te lezen en zijn erg benieuwd hoe het je vergaan is op het Inca-trail.

  • 05 Januari 2009 - 09:32

    Hanneke:

    veel geluk en gezondheid in 2009! Wat maak je fantastische trips, wat beleef je veel,onvergetelijk denk ik. Je babies zien er goed verzorgd uit, valt me toch mee, en de verblijfsruimte ook. Schattig, al die koppies maar inderdaad veel te veel voor zo weinig hulp. Wat zal dat hard werken zijn! Intussen ben jij met de trail bezig. Zet 'm op! Liefs van de Theetuin

  • 05 Januari 2009 - 13:00

    Arjan & Karen:

    Hoi Merel
    Ik zag dat mijn ouders ons voor waren geweest dusecht nieuws is het niet meer, maar we hebben een zoon! Jelle Jago, op nieuwjaarsdag geboren. Alles gaat goed en Rosan is supertrots. Met al je babyervaring die je nu op doet komt het straks allemaal wel goed. Ro kan niet wachten tot je weer terug bent; ze heeft het geregeld over je. Ik ben heel benieuwd hoe de Inca-trail gegaan is; volgens mij moet dat een adembenemende (letterlijk en figuurlijk) belevenis zijn.
    Heel veel liefs,
    Arjan, Karen, Rosan en Jelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Merel

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 18487

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 04 November 2012

Ghana

21 November 2008 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: